- Product group:
- Teknologialaitteet ja järjestelmät
StuDisco
- Booth:
- 610
StuDisco on softa- ja valmennustalo, luomassa tulevaisuuden tähtiä teknologian ja median aloilla. Missiomme on rakentaa työympäristö, jossa tuemme nuorten opintoja sekä työllistymistä Kantti®-tuotannon avulla.
Apuvälinemessuilla esittelyssä meillä on Kantti®1.0-opetuspeli. Se on päihde- ja mielenterveyskasvatukseen tarkoitettu opetusmateriaali Visual Novel -muodossa.
Kantti® -opetuspeli on päihde- ja mielenterveyskasvatukseen tarkoitettu opetusmateriaali Visual Novel -muodossa. Eri tarinat yhdistyvät ja verkostoituvat toisiinsa ja niistä muodostuu isompi saaga, jonka suuntaa pelaaja ohjaa valinnoillaan.
Tarinan lisäksi Kantti® sisältää opetustehtäviä tiedon sisäistämiseksi ja minipelejä interaktiivisuuden lisäämiseksi.
Kantti on suunniteltu ensisijaisesti koulujen ja oppilaitosten opetuskäyttöön. Se soveltuu myös muille päihde- ja mielenterveyskasvatusta tarjoaville tahoille.
”Valvoja”, esimerkiksi opettaja, valitsee opetettavan sisällön sisällysluettelosta ja ohjaa toimintaa digitaalisessa luokkahuoneessa. ”Pelaaja”, esimerkiksi oppilas, voi jatkaa pelaamista myös itsenäisesti opetussession jälkeen.
Kantti® 1.0 sisältää kuusi tehtävää liittyen kannabikseen. Jokainen tehtävä sisältää kolme eri tasoa:
- Perustieto
- Syventävä
- Tarkentava
Tekniset tiedot
Ensisijainen kohderyhmä
13-17 -vuotiaat
Soveltuvat oppitunnit
Terveystieto, elämänkatsomustieto, yhteiskuntaoppi, historia, biologia ja kemia
Kesto yhteensä noin 5 tuntia: ~45 min/tehtävä, ~15 min/taso
Kieli
suomi (tulossa: ruotsi, englanti)
Alustat
Valvoja: Verkkoselain
Pelaaja: Android ja PC (tulossa myös iOS:lle)