Onnistu messuilla
Vinkkejä messuosallistumisen suunnitteluun
Messut ja tapahtumat ovat markkinoiden sosiaalisin ja vaikuttavin media. Kasvotusten kohtaamisissa jätät enemmän kuin muistijäljen, kokemuksen. Ulottuvillasi on tuhansia aiheesta kiinnostuneita parin päivän aikana. He voivat kokeilla, vertailla ja kerätä tietoa tuotteista ja palveluista. Tule mukaan ja tee vaikutus!
Varsinaisten messupäivien suunnittelun lisäksi myös ennakko- ja jälkimarkkinointi ovat tärkeitä. Aseta tapahtumalle tavoitteet ja suunnittele hyvin. Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry on laatinut verkkokurssin, jonka opastaa näytteilleasettajia messumedian mahdollisimman tehokkaaseen hyödyntämiseen. Tutustu ja hyödynnä!
Muistilista messusuunnittelun tueksi
- Selkeä ja konkreettinen messutavoite
- Ketä haluat tavoittaa?
- Mitä haluat kohderyhmällesi viestiä?
- Minkälaisella toteutuksella tämä onnistuu? Osasto, sen toiminta, ohjelma ja henkilöstö
- Resurssit – vastuuhenkilöt, aikataulu, budjetti
- Mitä tapahtuu ennen messuja – messuosallistumisen markkinointi ja viestintä
- Mitä tapahtuu messuilla – messuhenkilöstön hyvä info, sparraus ja messuhenki
- Miten hoidetaan jälkimarkkinointi ja liidit?
- Messut osana kokonaismarkkinointia, miten hyödynnetään eri kanavissa, esim. somessa
Lisää vinkkejä löydät Messu- ja tapahtumajärjestäjien sivuilta: www.messutsuomessa.fi
Monien mahdollisuuksien Apuvälinemessut
Esitteletkö messuilla uutuustuotteen, järjestätkö demoesityksiä tai muuta ohjelmaa? Oletko kiinnostunut järjestämään messujen ohessa tilaisuuden tai seminaarin? Messualueella on myös mahdollisuus lisänäkyvyyksiin, tai voit varata asiantuntijan puheenvuoron ohjelmalavalta. Hyödynnä myös valmiit työkalut markkinoinnissasi, mm. tapahtuman logot, bannerit ja messukutsut.
Kysy lisää Expomarkin yhteyshenkilöltäsi >>