Uutishuone

Tiedote 9.12.2021

Koronapassi käyttöön Apuvälinemessuilla

Etelä-Suomen aluehallintovirasto on kiristänyt yleisötilaisuuksiin kohdistuvia rajoituksia. Mikäli rajoitukset ovat voimassa toukokuussa, Apuvälinemessuilla otetaan käyttöön koronapassi, mikä on vaihtoehtona osallistumisrajoituksille.

Koronapassi purkaa rajoitukset ja mahdollistaa tapahtumien järjestämisen terveysturvallisesti. Ensi kevään Apuvälinemessujen valmistelut jatkuvat täydellä teholla.

Apuvälinemessut järjestetään 11.-13.5.2022 Messukeskuksessa Helsingissä.

Messukeskus seuraa tarkasti viranomaisohjeistuksia ja panostaa jämäkästi ja ennakoivasti turvallisuuteen. Suositus on, että tapahtumiin osallistutaan vain täysin terveenä ja oireettomana. Lisäksi Messukeskuksessa on voimassa maskisuositus.

Tehostettu hygienia, tilavat käytävät ja väljät tilat antavat erinomaiset lähtökohdat turvalliseen tapahtumaosallistumiseen. Messukeskus sai ensimmäisenä pohjoismaisena tapahtumatalona COVID 19 -sertifikaatin tunnustuksena esimerkillisestä työstä koronaturvallisuuden hyväksi.

Messukeskuksen turvallisuusohjeet

Ohjeita koronapassin käyttöön

Koronapassi ladataan käyttöön Omakannasta (kanta.fi). Koronapassi kannattaa ladata jo valmiiksi omaan puhelimeen, mistä se on nopea ja kätevä näyttää. Varaudu näyttämään myös henkilöllisyystodistus koronapassin yhteydessä Koronapassin QR-koodi luetaan tapahtumien sisäänpääsyn yhteydessä. Lukijasovellus ei kerää tai tallenna kävijöiden tietoja, vaan todentaa ainoastaan koronapassin voimassaolon. Koronapassi tarkastetaan kaikilta yli 16-vuotiailta henkilöiltä.

Lisätietoja asiakkaille:
Expomark asiakaspalvelu | asiakaspalvelu@expomark.fi | 010 830 0800