Siirry sisältöön
Näytteilleasettajille Näytteilleasettajan opas
Yleiskuva Apuvälinetapahtumasta, kuvassa erilaisia messuosastoja valkoisena, värikäänä, otsalaudoilla ja ilman.

Näytteilleasettajan opas

Tärkeät infot ja päivämäärät

  • Päivitä yritysprofiilisi eShopissa, päivitys onnistuu milloin vain mutta suosittelemme päivittämistä aina ajoissa.
  • Tarkista myös näkyvyysnimi hyvissä ajoin, jotta se ennättää painettuun messuinfoon. Näkyvyysnimi on se nimi, jolla yrityksenne näkyy tapahtuman nettisivuilla.
  • Jos olet tilannut tai osastoosi kuuluu graafisia tuotteita, muistathan toimittaa tarvittavat aineistot osoitteeseen aineisto.paketit@expotec.fi viimeistään 6.10.2025. Tämän jälkeen tulleista muutoksista veloitamme normaalin hinnaston mukaisesti. Katso aineisto-ohje >>
  • Suunnittele ja tilaa osastolle tarvittavat rakenteet ja kalusteet 26.9.2025 mennessä, niin saat tuotteet edullisimmin. Hinnoittelu perustuu hintaportaisiin:
    • 27.9.2025 hinnat nousevat 20 %  
    • 18.10.2025 hinnat nousevat 50 %  
    • 30.10.2025 hinnat nousevat 100 %  

Rakennus:
ti 4.11. klo 8–20
ke 5.11. klo 8–22

Tapahtuma avoinna:
Torstai 6.11.2025 klo 9-17 (ammattilaisten päivä)
Perjantai 7.11.2025 klo 9-16 (ammattilaiset ja yleisö)
Lauantai 8.11.2025 klo 10-16 (ammattilaiset ja yleisö)

Osastojen huoltoaika kaikkina päivänä 1h ennen tapahtuman aukeamista.

Purku:
la 8.11. klo 16–22
su 9.11. klo 8–15

Katso kaikki huonekiintiöt- ja tarjoukset ja varaa majoitukset hyvissä ajoin!

Näytteilleasettajan tärkein työkalu! eShopin kautta voit hoitaa tilaukset ja kaikki muutkin messuosallistumiseen liittyvät tehtävät helposti ja nopeasti.

Rekisteröitymispolku:

1. Mene osoitteeseen https://eshop.expomark.fi/registration
2. Täytä pyydetyt tiedot lomakkeelle. Käytä samaa sähköpostiosoitetta, jolla osallistumisenne tapahtumaan on ilmoitettu.
3. Rekisteröitymisen jälkeen sähköpostiisi tulee viesti. Vahvista käyttäjätili klikkaamalla viestissä olevaa vahvistuslinkkiä. Tilisi aktivoituu.
4. Kun olet vahvistanut käyttäjätilin, voit kirjautua sisään etusivulta https://eshop.expomark.fi/

Kirjauduttuasi palveluun näet etusivulla tuleviin tapahtumiin osallistumiset. Valitse osallistuminen ja pääset hoitamaan messuvalmisteluja.

HUOM! Aluksi vain yrityksenne ilmoittamalla yhteyshenkilöllä on pääsy eShopiin. Työtilassa voi kuitenkin jakaa käyttöoikeuksia kollegoille tai rakentajalle. Tämä tapahtuu kohdassa Lisää käyttäjiä. Kun henkilö on lisätty, hän saa järjestelmästä sähköpostin, jossa on ohjeet rekisteröitymiseen.

Pidämme näytteilleasettajien infotilaisuuden verkossa Teamsin välityksellä. Infossa käydään läpi muun muassa eShop-verkkopalvelua, tapahtuman markkinointia sekä muuta oleellista tietoa liittyen tapahtumaan ja valmisteluihin. Tämä on oivallinen tilaisuus saada kattavat infot ja opastukset. Näytteilleasettajien infotilaisuus tallennetaan.

Infon aineisto sekä tallenne lähetetään näytteilleasettajien sähköpostiin ja tallenne materiaaleineen julkaistaan myös eShopin osallistumisenne työtilaan.

Infon ajankohta: 3.9.2025 klo 13-14

Liity kokoukseen nyt

Kokoustunnus: 353 385 302 795 6
Tunnuskoodi: Hr7DG6FV

Rakenteet, kalusteet ja messuosastot – Expotec Oy
Design-osastot: Atte Rainevuo, puh. 044 056 5222, atte.rainevuo@expotec.fi
Muut asiat: Kimmo Kuula, puh. 050 095 0730, kimmo.kuula@expotec.fi

AV-tekniikka, kattoripustukset – Creative Technology Finland Oy
messut.tampere@ct-group.com

Ravintolapalvelut: Osastotarjoilut, ruoka- ja juomalipukkeet – Finnresta Oy
Asiakaspalvelu: p. 040 504 0530, asiakaspalvelu@finnresta.fi

Siivous ja jätehuolto – SOL Palvelut Oy
Katja Poltojainen, p. 040 520 8872, katja.poltojainen@sol.fi

Sähkö – Messusähkö Oy
Jussi Tamminen, p. 044 366 6080, messusahko@messusahko.fi

Logistiikkapalvelut – Suomen Event Logistics Oy
David Palomo, p. 050 430 7082, david@suomeneventlogistics.com

Vihersomisteet – Vihersisustus Bueno Oy
Johanna Helin, p. 050 911 3417, johanna.helin@bueno.fi

kuvituskuva, nainen tietokoneella, pieni koira sylissä

Viestintä ja markkinointi

Kaikki tapahtumassa mukana olevat näytteilleasettajat julkaistaan tapahtuman verkkosivuilla. 

Listaan päivittyy se yrityksen nimi, jonka olette ilmoittaneet vahvistaessanne osallistumisen tapahtumaan. Jos haluatte muuttaa näkyvyysnimeä, voi sen helposti käydä muuttamassa eShopin kautta kohdasta Markkinoi osallistumistasi.

Näkyvyysnimen lisäksi omaan profiiliin on helppo ladata mm. yrityksen logo, ohjaus yrityksen sivuille ja muuta tietoa mitä yritys haluaa kertoa tapahtuman kävijöille (videoita/kuvia). Täytättehän siis kaikki tarvittavat tiedot yrityksestänne mahdollisimman pian, jotta kävijät pääsevät ajoissa tutustumaan tapahtumassa mukana oleviin yrityksiin. Tiedot on helposti päivitettävissä eShopin kautta kohdasta Markkinoi osallistumistasi.  

Huomioithan, että yrityksen näkyvyysnimi tulee olla päivitettynä hyvissä ajoin, jotta se ennättää painettuun messuinfoon. Messuinfo on jaossa kävijöille.

Messutarjoukset ja uutuudet kiinnostavat aina kävijöitä. Tarjoukset ja uutuudet julkaistaan tapahtuman verkkosivuilla. Pääset syöttämään omat tuotteesi ja palvelusi sivustolle omien profiilisivujesi kautta, eShopin Markkinoi osallistumistasi -otsikon alta, profiilisivun kohdasta Katalogin tuotteet.

Hyödynnä näkyvyys ja kerro tuotteistasi tapahtuman sivuilla! Asiakkaat tutustuvat tarjontaan etukäteen. Myös median edustajat ovat kiinnostuneita uutuuksista, ko. sivun linkki nostetaan myös tapahtuman tiedotteisiin.

Kerro kävijöille mitä osastollanne tapahtuu – päivitä tiedot osasto-ohjelmasta 

Osasto-ohjelmat voivat olla aikataulutettuja tai jatkuvasti esillä olevia. Voit järjestää demoja, lyhyitä täsmäkoulutuksia, erilaisia esittelyjä, esityksiä tai kilpailuja.

Viime kerralla järjestettyjä Hands on -ohjelmia ei tällä kertaa järjestetä. Kannustamme kuitenkin ohjelman järjestämiseen osastolla. Hands on -ohjelmassa väkeä vetivät mm. täsmäkoulutukset, joista ammattilaiset saivat suoraan arvokasta oppia ja ratkaisuja omaan työhönsä.

Lyhyet täsmäkoulutukset, demot ja vastaavat ohjelmat tarjoavat ammattikävijöille kiinnostavaa ja konkreettista sisältöä, minkä perusteella he voivat osallistua tapahtumaan. Tehdään yhdessä heille mahtava kokonaisuus ja antoisa tapahtuma.

Ilmoita ohjelmasta eShopissa kohdassa Ohjelma, niin se julkaistaan tapahtuman verkkosivuilla. Markkinoimme ohjelmaa tapahtuman eri kanavissa. 

eKutsu ammattilaisille mahdollistaa kutsun lähettämisen yhdellä kertaa vaikka sadoille asiakkaille – helposti, ekologisesti ja veloituksetta. Sähköiseen kutsuun voi liittää oman tervehdyksen sekä yrityksen kuvia. eKutsu ohjaa asiakkaasi rekisteröitymään tapahtuman kävijäksi maksutta.

eLippu on helppo ja nopea tapa lähettää messulippu lahjaksi asiakkaallesi. Voit lähettää eLipun suoraan asiakkaasi matkapuhelimeen tai sähköpostiin. Maksat vain käytetyistä eLipuista. Liput ovat voimassa yhden päivän. 

Osallistumiseen sisältyy lippuja osastokoon mukaisesti:

4-10 m2 20 kpl
11-21 m2 40 kpl
22-39 m2 70 kpl
40 m2 -> 100 kpl

Voit lähettää lippuja asiakkaille enemmänkin. Ylimenevistä laskutamme 3 €/lippu. Laskutamme vain käytetyistä lipuista.

Muista kontaktoida toimittajia ja vaikuttajia aktiivisesti ja kutsua heitä osastollesi. Julkaise tiedotteet eShopin kautta kohdassa Markkinoi osallistumistasi. Tiedotteet nousevat suoraan tapahtuman sivuston uutishuoneeseen. Tapahtuman tiedotuksessa media ohjataan ko. sivulle. Toimittajat ja muut median edustajat tunnistat tapahtumassa MEDIA-passista. 

Apuvälineen uutishuone >>

Hyödynnä tapahtuman logot ja bannerit omissa markkinointikanavissasi!

Muista kertoa osallistumisestasi ja messuilla esillä olevista uutuuksistasi omissa markkinointi- ja viestintäkanavissasi kuten somessa. Voit käyttää tapahtuman logoja, bannereita ja kuvia markkinoidaksesi tapahtumaosallistumistasi. 

Kuva Apuvälinetapahtumasta Invalidiliiton osastolta

Osaston rakentaminen

Voit tilata rakentajakumppanimme Expotecin kautta osastosuunnittelun tai valita valmiin rakennepaketin joko valkoisilla tai mustilla seinillä. Rakennepaketit sisältävät rakenteet, valaistuksen, maton ja siivouksen koko messujen ajalle.  

Jos olet tilannut tai osastoosi kuuluu graafisia tuotteita, kuten otsalautalogo tai -teksti, muistathan toimittaa tarvittavat aineistot osoitteeseen aineisto.paketit@expotec.fi viimeistään 6.10.2025.

Graafisiin tuotteisiin tarvittavat aineistot:

  • Painovalmiit PDF-tiedostot (tarkista tilausvahvistuksen mukana tullut aineisto-ohje)
  • Otsalautatekstit/logot

Painoaineisto ohjeet >>

Suunnittele ja tilaa osastolle tarvittavat ja kalusteet 

Hinnoittelumme perustuu hintajaksoihin. Mitä aikaisemmin teet tilauksia, sitä edullisemmin saat osastollasi tarvitsemasi tuotteet ja palvelut ja varmistat tuotteiden saatavuuden. Suunnittele ja tilaa osastolle tarvittavat rakenteet ja kalusteet eShopista kohdasta Tilaa tuotteita tai palveluita. Kun teet tilaukset 26.9.2025 mennessä, saat tuotteet edullisimmin. Säästä ja tilaa ennakkoon! 

27.9.2025 hinnat nousevat 20 % 
18.10.2025 hinnat nousevat 50 %  
30.10.2025 hinnat nousevat 100 %  

Lisätietoja: asiakaspalvelu@expomark.fi

Ripustaminen on mahdollista A- ja E-halleissa tietyin rajoituksin hallien reunoilla. Sallittu maksimipaino ripustuskuormassa on A- ja E-hallissa 200kg/ripustuspiste. 200 kg:n ylittävät pistekuormat katsotaan tapauskohtaisesti.

Kattoripustukset messualueella suorittaa Creative Technology Finland Oy. Voit kysyä lisätietoja: messut.tampere@ct-group.com

Ripustustilaus ja siihen liittyvät tekniset tiedot tulee toimittaa viimeistään 30 pv ennen tapahtumaa Creative Technology Finlandille ja Expomarkille, jotka hyväksyvät ripustussuunnitelman ja tarkistavat, onko ripustaminen ko. paikassa mahdollista. Ripustustilaukset voit tehdä eShopissa.

Voit lähettää kulkuluvat kätevästi messutiimisi jäsenien sähköpostiin tai matkapuhelimeen eShopin kautta. Kulkuluvan saaja voi printata sen etukäteen sähköpostissa olevan linkin kautta tai tulostuksen voi tehdä myös tapahtuman sisäänkäynneillä tai Messutoimistossa. 

Näytteilleasettajan kulkulupa on osastosi messuaikaista henkilökuntaa varten. Lupa on henkilökohtainen ja voimassa messujen rakennus-, tapahtuma- ja purkuaikoina. Kulkulupa on pidettävä esillä tapahtuman aikana.
Rakentajan kulkulupa on voimassa messujen rakennus- ja purkuaikoina.  

Kulkuluvat ovat maksuttomia. Pääset lähettämään kulkulupia eShopin kautta kohdasta Lähtä kulkuluvat.

Kuva Invalidiliiton messuosastolata Apuvälinetapahtumassa, etualalla musta avustajakoira, taustalla ihmisiä juttelemassa.

Messuaika

Tampereen Messu ja Urheilukeskuksessa on runsaasti pysäköintitilaa. Näytteilleasettajille maksuton pysäköinti.

Messutoimisto palvelee tapahtuman rakennus- ja aukioloaikoina näytteilleasettajia ja rakentajia mm. osastotilausten osalta.  

Messutoimiston aukioloajat:
tiistai 4.11. klo 9–17
keskiviikko 5.11. klo 8–18
torstai 6.11. klo 8–17
perjantai 7.11. klo 8–16
lauantai 8.11. klo 9–16.30

Finnresta Oy vastaa Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen ravintolapalveluista.

Lisätietoja avoinna olevista ravintoloista, lipukkeista ja osastotarjoiluista tulossa pian!

Näytteilleasettajien taukotila on avoinna tapahtuman aukioloaikojen mukaisesti. Näytteilleasettajien taukotila löytyy A-hallin toisesta kerroksesta näytteilleasettajaravintola Kastrupin vierestä. Tilassa langaton wifi, kahvia ja teetä.  

Älä jätä arvotavaroita esille, kun messupäivä päättyy. Huolehdi vakuutuksista ja mieti, tarvitsetko lisävarustusta, esimerkiksi vitriinejä, lukitusta tai turvavaijereita tietokoneille tai näytöille. Jokainen näytteilleasettaja on itse velvollinen huolehtimaan omien tavaroidensa vakuuttamisesta.

Merkitse toimitusosoite osastolle saapuvalle tavaralle näin: 

Näytteilleasettajan nimi ja osastonumero
TESC // Apuväline 2025
Ilmailunkatu 20
33900 TAMPERE

Halleissa toimii langaton yleinen verkkoyhteys. Huomioithan kuitenkin, että yhteys ruuhkautuu ja hidastuu helposti tapahtuman aikana.

Tarjoamme myös yrityskohtaisia verkkoratkaisuja lisäpalveluna tarpeidenne mukaisesti, langallisena tai langattomana. Tuotteet tulossa myyntiin pian.

Ohjeet puhujille ja esiintyjille lähetetään henkilökohtaisesti sähköpostilla ennen tapahtumaa.

Vastuullisuus on joukkovoiman ja uudistumisen rinnalla yksi Expomarkin kolmesta toimintaan pohjautuvasta arvosta. Otamme kaikessa toiminnassamme huomioon sosiaalisen ja taloudellisen vastuullisuuden samoin kuin toimintamme vaikutukset ympäristöön. Edistämme vastuullisuustyötä hyvässä yhteistyössä palvelukumppaneidemme ja tapahtumapaikkojen kanssa eri paikkakunnilla, missä toimimme.

Lue Expomarkin vastuullisuustoimista ja -vinkeistä nettisivuiltamme >>

Lajittelethan näyttelyjätteesi – Tampereen Messu- ja Urheilukeskukselta löytyy monipuoliset kierrätyspisteet!
Katso ohjeistukset tapahtuma-aikaiseen kierrätykseen tästä >>